Blogs

Matchen mijn drijfveren met het werk dat ik doe?

Mensen die ‘op de goede plek zitten’ presteren beter, werken met plezier, krijgen energie van hun werk en worden gewaardeerd door hun omgeving. Hun persoonlijke drijfveren matchen met het werk dat ze …

lees verder
Ondernemen vanuit persoonlijke drijfveren

1 januari 2016 telt Nederland 1.800.000 ondernemers, waarvan 930.000 ZZP-ers. En deze aantallen blijven groeien zo is de voorspelling. Wellicht ben jij zelf ook ondernemer, of vraag je je af of zelfstandig …

lees verder
Waarom voornemens vaak mislukken

Nieuwe voornemens maken … en iedere keer de hoop dat het nu wél gaat lukken. Bijvoorbeeld om meer te sporten, vriendelijker te zijn tegen je schoonmoeder, of je werk beter te plannen. …

lees verder
Wil, moet en kan iedereen ZZP-er worden?

Op het verjaardagsfeestje waar ik deze week naast mijn ex-collega zat, vertelt hij dat er nog maar zo’n 20 trainers werkzaam bij de organisatie waar ik zo’n 8 jaar geleden ontslag nam …

lees verder
Leren = durven veranderen

Leren vraagt de bereidheid om te veranderen. Maar ook het lef om te veranderen en de keuze te maken om uit je comfortzone te stappen. En uit je comfortzone stappen, dat voelt spannend, …

lees verder
Mezelf ontwikkelen? Doe ik het niet goed dan?

Met deze vraag van een deelnemer begint de training die ik ga geven aan managers van een grote organisatie. ‘Mag ik tevreden zijn met de manier waarop ik nu mijn medewerkers motiveer?’ Ik …

lees verder
‘Dit herken ik wel…. van vroeger…’

Zegt Peter, na enig doorvragen van mijn kant. Hij vertelt hoe zijn gevoel ‘niet veel voor te stellen’ hem weerhoudt om zich effectief te profileren binnen zijn afdeling en richting zijn manager. Deze gevoelens …

lees verder
Hoe blijf ik proactief in roerige tijden?

Proactiviteit staat pas sinds 1999 in de Nederlandse woordenboeken. Misschien niet zo vreemd, want een proactieve houding lijken we vaker en intensiever nodig te hebben in deze tijden, vergeleken met de relatieve …

lees verder
Meer met de interne klant in gesprek gaan

‘Ze moeten meer met de interne klant in gesprek gaan’. Dit zegt de afdelingsmanager over 4 stafmedewerkers die hun collega’s moeten begeleiden, ondersteunen en faciliteren bij het ‘primaire proces’.  Het gaat hier over …

lees verder
Leren incasseren en het je niet aantrekken

‘Wij krijgen van alles over ons heen, we doen het nooit goed, ik heb het nu wel helemaal gehad’ zegt een ICT-beheerder in een training die erop gericht is ‘nog effectiever met …

lees verder
De  inhoudelijk specialist die niet communiceert

Hij is inhoudelijk specialist (lees: ICT-er, jurist, accountant) maar kan zijn adviezen weinig overtuigend presenteren of communiceert te weinig met de andere belanghebbenden, waardoor hij ze niet meeneemt. Het gaat hier om …

lees verder
5 tips voor meer bevlogenheid

De afgelopen weken heb ik een aantal bevlogen mensen ontmoet. Een franchisenemer van de Hema, mijn tandarts maar ook Cool Blue, waar ik via internet een stofzuiger heb gekocht. Ik merkte en …

lees verder

Copyright: scholts-changing.nl

Webdesign: Prode

×